Rozstanie się z nałogiem to niewątpliwie wielkie wyzwanie. Mimo świadomości zagrożeń i defektów powodowanych przez palenie, nadal ponad 25% Polaków sięga po papierosy. Niestety.

W dzisiejszym wpisie pragniemy przedstawić pięć kroków, których przejście ZAGWARANTUJE Ci rzucenie palenia. Jesteś gotowy/a? Zapraszamy do lektury!

  1. Wiara czyni cuda
    Wiele osób nie osiąga sukcesu z jednego prostego powodu – po prostu nie wierzy w to, że im się to uda. Brak wiary spowodowany może być między innymi tym, że jest to któraś z kolei próba. Sam przyznasz – za każdym kolejnym razem, rzucanie palenia wydaje się jeszcze trudniejsze.

    Dlatego też pierwszym krokiem jaki musisz podjąć jest po prostu uwierzenie w sukces. Musisz być pewnym tego, że tym razem próba zostanie zakończona sukcesem. Medytuj i wizualizuj wygraną, a zobaczysz, że jest to możliwe.

  2. Plan, czyli niezbędne narzędzie
    Spontaniczna decyzja o rzucaniu palenia jest dobra, ale o wiele razy mniej skuteczna. Często po prostu nie jesteśmy przygotowani na rozstanie z nałogiem. Co więcej, mamy skłonność do szybkiego poddania się.

    Aby rzucanie palenia okazało się skuteczne musisz posiadać plan działania. Może on wyglądać różnie – tutaj nie ma jednej, uniwersalnej recepty. Warto jednak tak zaplanować rzucanie, aby nie doszło do szoku nikotynowego. Wszakże, jeśli palimy kilkadziesiąt papierosów na dobę – zapotrzebowanie na nikotynę może być ogromne. Dlatego też, warto stopniowo rozstawać się z nałogiem. Wystarczy, że zaplanujesz, że każdego kolejnego dnia będziesz palić o 1-2 papierosy mniej.

  3. Jakie to proste!
    Już wiesz, że rzucanie palenia może być trudnym, acz możliwym do realizacji zadaniem. Teraz musisz uświadomić się w słuszności swoich czynów. Dlatego też, każdego dnia przeczytaj listę najważniejszych korzyści wynikających z rzucania palenia. Pamiętaj jednak, aby była ona stworzona przez Ciebie.

    Wystarczy, że odpowiesz sobie na pytania „Dlaczego chcę rzucić palenie?”, a następnie umieścisz sporządzoną listę powodów w dobrze widocznym miejscu (np. na lodówce). Codzienne przypominanie sobie sprawi, że Twoja motywacja będzie stała na najwyższym możliwym poziomie. Pamiętaj jednak o tym, by lista korzyści była jak najbardziej kompletna i szczegółowa.

  4. Nagrody
    Innym sposobem na wzmożenie motywacji może być wprowadzenie systemu nagród. O co w tym chodzi? Poprzez nagradzanie własnej osoby za trwanie w wyzwaniu, potęgujemy motywację. Należy jednak być ostrożnym w wyznaczaniu nagród. W przeciwnym wypadku, nasze oczekiwania mogą stale rosnąć.

    Warto także przy tym pamiętać, że rzucanie palenia wymaga czasu. Nie ma możliwości, aby bez „bólu” rozstać się z nałogiem w jeden dzień. Niekiedy walka trwać może nawet kilka tygodni. Możemy by jednak pewni, że po pewnym czasie pociąg do papierosów całkowicie ustąpi, a my będziemy wolni od nałogu.

  5. Wspomagaj się suplementami
    W dzisiejszych czasach, gdy rzucanie palenia jest „trendy”, producenci wychodzą naprzeciw oczekiwaniom swoim klientom i oferują coraz to skuteczniejsze rozwiązania na rzucanie palenia. W aptekach, drogeriach, a nawet w supermarketach znajdziemy: gumy nikotynowe, plastry nikotynowe, tabletki z nikotyną. Co więcej, w modzie są również e-papierosy – jednakże w naszej ocenie – nie pozwalają one całkowicie zrezygnować z nałogu, a jedynie pełnią rolę nieco zdrowszego (ale nadal niezdrowego!) zamiennika.

    Wspomaganie się suplementami/lekami sugerowane jest przez lekarzy i psychologów. Celem takowej kuracji jest zabicie głodu nikotynowego. Walczymy z nałogiem, jednocześnie przyjmując nikotynę pod inną postacią. Kiedy już uda nam się rozstać z papierosami – rezygnujemy także z nikotyny.

Wydaje się proste? I takie właśnie jest! Pamiętaj jednak, że tylko KONSEKWENTNA I CIERPLIWA praca przyniesie wymarzony efekt.

Pamiętaj: rzucanie palenia to proces, który poprawi Twoje zdrowie, samopoczucie i wygląd. Korzyści są na wyciągnięcie ręki. Tylko od Ciebie zależy czy je wykorzystasz i będziesz cieszyć się lepszym, nowym „JA”.